Sunday, April 8, 2012

kesopanan & kesusilaan~

assalamualaikum.
so,
i made this new weekly resolution.
it's like the thing
that i need to achieve on the
particular week..


Menggunakan 'saya' dan 'awak'
sepanjang masa!

it have been a week!
it started on last sunday la..
haha!!

yup.
memang la ada yang macam, 

"annoying je cakap saya awak"

ada juga yang,

"jangan la cakap camtu!pelik la.."

tidak kurang juga yang,

"apam, aku rasa nak tumbuk kau la.."

haha!!
like i always said,
"kisah la plak??"
it's me yang nak brubah pn..
not u guys..


kalau geli,
or xnak dengar,
or rasa nak tumbuk skali pn,
then, don't talk to me langsung2 la..
haha!!

but seriously,
i do sound like a pondan la..
when i use 'saya' and 'awak'!!
ngee~

kadang2 tersasul la jga..
tapi,
jarang ar...
beberapa kali je kowt?


so,maybe i'll try it again fr another week.
tengok lah if i feel like jadi sopan betul2..
entahlah!!
saya ni kan kurang kesopanan dan kesusilaan cket..

ganas semacam je..
gengster la katakn???
hihi..

tp la kan,
the truth is,
i started using 'akukau'
when i was in standard 3.
but that's only when i talked to the boys.

i actually use,
'sayawak'
when talking to my besties.
*it changed when i enrolled to all girls school

so,da~
sekian,terima kasih. ;)


p/s : tp pelik la bila nak cakap,
"ni yang saya rasa nak tumbuk awak ni"
instead of,
"kau nak kena tumbuk ke??"

No comments:

Post a Comment