Friday, May 25, 2012

bsmm camping~

Assalamualaikum.
so, just got back frm this camping.
kinda fun la kowt??
haha!!

activity yang agak membosankan adalah,
semua talk2 yang mengantukkan diri saya,
sepanjang talk,
saya pasti akan tertido,
dan bila tersedar je,
sama ada talk tu da nak habis,
ataupn semua orang da blah..

yang agak menarik adalah,
jungle trekking..
tu je la kowt yg paling mencabar yg kitorang buat.
track dia 3 km kowt.
katanya 45 minit tp rasa macam 10 minit je
kalau x jam..

kebanyakkan jungle trekking slalunya
mengambil masa agak lama.
contohnya macam masa this one camping
that i went when i was form 3.
lama sangat!!
3 jam kowt??
memang sangat best.

lalu kat sungai.
halangan pun sangat menarik..
paling penting, semuanya perempuan ar masa tu..
so,macam agak bebas sikit..
haha!!

back to this jungle trekking kat hutan pendidikan..
benda yang saya agak tidak suka,
monkey bar ke abenda nama dia tuh..
walaupn saya dapat melepasinya,
tapi saya tetap x suka..
sebab ia membuatkan saya semakin tinggi!!
err,sedikit bajet di situ..maaf~

benda yang agak kelakar,
masa operasi la kan??
saya ni group perubatan.
kitorang tunggu je la pesakit
datang kat pusat operasi tu..

kerja yang agak mudah..
so,ada la 1st patient datang,
luka menegak kowt??
alah,malas betullah!!
saya pun menyerahkan pesakit itu
kpd seorang form 4 yang menjadi doktor.

kesian dia!!
next patient pun saya bagi form4 tu juga..
tetiba datang sorang patient yang patah terbuka.
saya pun dengan seorang lagi,
dr AIMAN namanya..

haha!!
cubalah merawat manusia malang itu.
kami cuba untuk membersihkan luka pada mangsa,
namun ia agak tidak masuk akal,
kerana tulang (ranting kayu) itu melekat pada darah
yang ditempelkan pada tangan mangsa..

oleh kerana,
kami agak malas berfikir.
dr aiman dengan tidak membuang masa
memberi cadangan agar kami memotong sahaja tangan
pesakit yang sangat malang itu...

alasan diberikan :
tangan mangsa kena jangkitan kuman..
haha!!

sesungguhnya,
saya ni x boleh jadi doktor kowt??
sebab diri ini sangatlah ganas..
rawat luka pn,kesian pesakit2 itu,
sebab saya tekan kuat sangat.
haha!!

anyway,
masa ikhtiar hidup juga best kowt!
makan ayam bbq sendiri.
if only i help my abah masa buat bbq kat rumah,
mungkin saya boleh kenal mana ayam yang da masak.

pengajaran yang saya dapat???

walaupn kat sekolah tak pernah bertegur sapa,
tapi masa camping ni teamwork agak sangat kuat.
macam saya sendiri,
saya sangat susah untuk bercakap dengan
orang yang saya jarang cakap...
tapi masa camping,ok je pun??

pengalaman menarik??
bestnya tido betul2 bawah kipas
dan di atas lantai..
tanpa tilam.
hanya ada tikar..
sangat sejuk!!nasib baik x demam..
kerana saya tidak membawa apa2 selimut/sweater.

balik rumah nak buat camtu lagi la..
maklumlah,bilik saya kat kpz ni sangatlah
ala2 bilik sauna...
everyday kena buka tingkap agar udara sejuk masuk.
malam2 kena tutup lampu,
sebab kalau x mesti panas..

kesian kawan saya ni..
mereka call saya tp saya off phone,
dan hanya on sebelum tido je..
banyak kali mereka call..
sorry lah bros,wrong timing ar..

ok lah..
panjang suda..
da~
sekian,terima kasih..

p/s : terkejut tetiba kena hug dengan
       sorang kanak2 kecik ni...seriously!!


No comments:

Post a Comment