Friday, July 20, 2012

perak~

Assalamualaikum.
so, i just got back from a camp in perak..
kundu eco adventure, nama diberi...


i described the camp as the most santai camp
tht i've ever went to..
and yet, so adventurous!!

since the bus cannot reach the entrance of the camp,
we need to go by the lorry.
it's fun coz somehow,
i feel the way the cows and goat feel,
when they are taking the lorry..
haha!!


anyway,
first adventure tht we went through
is obv, the night walk..
it's scary when u need to go into the wood,
alone..
i mean, saya ni kan penakut??
mestilah seram..

ouh2.. i'm the 20th person!hihi!
so, while waiting fr other friends to reach the end point,
me and a few of my friends,
took our time,
watching at the stars,
while laying down..

everytime the vehicles pass by,
we got up real quick..
ya la kan..
kalau x,
like what my friend said
mesti ada yg akan cakap begini..

"arwah baik orangnya.."

next activity,
main tower2 tu hah..
stress3..
dulu kecik2 slalu la main kat phone 3310 tuh..
walaupn saya ingatlah sket2,
tp saya ni cepat panik!!
maklumlah, saya ni gila la..
ngee~


then,
flying fox..
stress3..
semuanya disebabkan tali kat belakang tu..
baru plan nak buat superman!!
dulu pernah buat skali..
best3..

tapi kali ni hanya mampu buat,
ala2 superman baru blaja nak terbang..
sebabnya,
untuk jadi superman yg membelah angkasa tersebut,
kena pakai abenda ntah nama benda tu..
tp support yg lain la..
baru syok!!

ouh2,
ujian kenali diri.
saya ni sangatlah cuai!
itu sangat betul..
berani mengambil risiko?
mestilah!
tanpa memikirkan kesan??
of course..saya x fikir sangat consequences
yg mungkin terjadi..

next,
suara hati..
ok, muzik dia sama macam ESQ.
asmaul husna pn sama macam pernah
baca kat T(school) dulu..
maklumlah, pengaruh masa ESQ datang kan??

ouh2.
saya dapati ada orang conscious dengan saya..
saya pn pelik la..
mungkinkah saya sangat kacak??
kelakarnya pun..
haha!!

aktiviti paling best?
mestilah masuk gua!
ok,
jalan dalam gelap and whatsoever.


      setengah jam tunggu kat atas ni.. huhu!

otw back to the camp,
orang yg bawa kitorg mula2 tu,
kata,

"kalau nak pergi tempat flying fox,
 jalan la depan lagi.. straight je!!"

dan saya dan 4 lagi rakan saya,
pn menuju la ke tempat itu.
tetiba jumpa pintu masuk gua yg kitorang lalu
masa awal perjalanan..
ok, patut ke kitorg masuk ni?
or should patah blik je?

tapi terjumpa la a group of budak2 mana ntah?
dgn renjer mereka..
so, kami pn tanya la arah sebenar ke tempat tersebut.
beliau kata kena masuk gua balik..
dan jalan kat dalam tu..


sebagai budak2 yg agak minat adventure,
kami pn masuk la dalam cari jalan,
nasib baik x sesat..
kalau sesat, da la xde org jaga..

ada yg tanya macam mana kitorg jumpa tempat tersebut,
kitorg cuma jalan berpandukan cahaya,
dan sampai kat tempat yg boleh nampak budak2
kat camp tu..
half an hour kowt kitorg tunggu nak turun,
sebab budak flying fox nak naik juga,
tangga untuk kitorg turun da penuh..

       teman seperjuangan masuk gua... :P

ingatkan nak patah balik je,
tp takut x jumpa jalan ar plak..
and so, tetiba abang yg jaga flying fox tu panggil,
kami pn turun la sorang2..
macam anak ayam yg diselamatkan
dari atas pokok tinggi.
kelakar..

tp bestla..
kitorg dapat lalu tempat yg some of our friends x pergi..
tp dalam adventure tu,
nasib baik la x kena marah ngan cikgu..
phew!!
hmm..bajet berani lagi..

      everytime saya nak masuk gambar, mesti kena block..ni yg malas ni!!

ouh2,
kat sana sempat la tgk mael lambong,
kelakar3..
tp sebab tayangan dia da malam sangat,
dan kami semua da ngantuk,
kitorang pn tgk je la half..
x ramai pn org yg tgk..

stretchers nya!! (ni pengaruh mael lambung la..)
sebab dapat banyak scratch.
dan cuts.
kat muka ada satu,
memula jaga ar jga x nak kasi berparut..


tp last2, malas la..
muka berparut baru nampak tough!!
haha!!


       my batch~

anyway, da~
sekian, terima kasih. :D

No comments:

Post a Comment